Large Language Models and Artificial Intelligence as Tools for Teaching and Learning Writing
Rapid advances in artificial intelligence (AI), specifically large language models (LLMs), have recently generated significant debate. This article explores the impact of these developments on learning to write in a first or second/foreign language, specifically German. We examine the technology beh...
Gespeichert in:
Veröffentlicht in: | Osnabrücker Beiträge zur Sprachtheorie |
---|---|
1. Verfasser: | |
Format: | Artikel (Zeitschrift) |
Sprache: | Deutsch |
Veröffentlicht: |
Philipps-Universität Marburg
2023
|
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Online-Zugang |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Online
Online-ZugangSignatur: |
urn:nbn:de:hebis:04-ep0007-2023-312-86073 |
---|---|
Publikationsdatum: |
2023-08-18 |
Lizenz: |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
Zugangs-URL: |
https://archiv.ub.uni-marburg.de/ep/0007/2023/312/8607 https://doi.org/10.17192/obst.2023.101.8607 |