Die Gegenstandsangemessenheit empirischer Datenerhebungsmethoden im Kontext von Lehrevaluationen an Hochschulen

Die Auswahl von Datenerhebungsmethoden ist in der Evaluationsforschung ein methodologisches Problem, das mit dem Kriterium der Gegenstandsangemessenheit augenscheinlich eine Lösung erfährt. Bei näherer Analyse der methodologischen Literatur erweist sich dieses Kriterium jedoch als nicht eindeutig de...

Szczegółowa specyfikacja

Zapisane w:
Opis bibliograficzny
1. autor: Stefer, Claus
Kolejni autorzy: Kuckartz, Udo (Prof. Dr.) (Promotor doktoranta)
Format: Dissertation
Język:niemiecki
Wydane: Philipps-Universität Marburg 2013
Hasła przedmiotowe:
Dostęp online:PDF pełnotekstowe
Etykiety: Dodaj etykietę
Nie ma etykietki, Dołącz pierwszą etykiete!

This study focuses on the question of the appropriateness of methods of data collection. Based on theroetical and empirical research in the field of evaluation of university courses a catalogue of criteria for assessing the characteristics and fitness of data collection methods is developed. The catalogue is intended for practical use, e.g. to support practitioners deciding which methods to use or to help stakeholders of evaluations to asses the quality of a study. It is designed to integrate with the Standards for Evaluation published by DeGEval - Gesellschaft für Evaluation.