Die Gegenstandsangemessenheit empirischer Datenerhebungsmethoden im Kontext von Lehrevaluationen an Hochschulen
Die Auswahl von Datenerhebungsmethoden ist in der Evaluationsforschung ein methodologisches Problem, das mit dem Kriterium der Gegenstandsangemessenheit augenscheinlich eine Lösung erfährt. Bei näherer Analyse der methodologischen Literatur erweist sich dieses Kriterium jedoch als nicht eindeutig de...
Hoofdauteur: | |
---|---|
Andere auteurs: | |
Formaat: | Dissertation |
Taal: | Duits |
Gepubliceerd in: |
Philipps-Universität Marburg
2013
|
Onderwerpen: | |
Online toegang: | PDF Full text |
Tags: |
Voeg label toe
Geen labels, Wees de eerste die dit record labelt!
|
This study focuses on the question of the appropriateness of methods of data collection. Based on theroetical and empirical research in the field of evaluation of university courses a catalogue of criteria for assessing the characteristics and fitness of data collection methods is developed. The catalogue is intended for practical use, e.g. to support practitioners deciding which methods to use or to help stakeholders of evaluations to asses the quality of a study. It is designed to integrate with the Standards for Evaluation published by DeGEval - Gesellschaft für Evaluation.