Teacher Professionalization in Higher Education through Geographic Modeling Competence

Diese Arbeit soll einen Beitrag zur Professionalisierung von angehenden Geographielehrkräften leisten. Es wird erhoben, welche Defizite vorhanden sind und wie sich die Fähigkeit der Lehramtsstudierenden zur reflektierten Fachlichkeit konkret und systematisch fördern lässt. Dazu wird ein Kompetenzmod...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Ammoneit, Rieke
Contributors: Peter, Carina (Prof. Dr.) (Thesis advisor)
Format: Doctoral Thesis
Language:German
Published: Philipps-Universität Marburg 2022
Subjects:
Online Access:PDF Full Text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!

Internet

PDF Full Text

Holdings details from
Call Number: urn:nbn:de:hebis:04-z2022-01068
Publication Date: 2022-12-12
Date of Acceptance: 2022-04-13
Downloads: 80 (2024), 124 (2023), 3 (2022)
License: https://rightsstatements.org/vocab/InC-NC/1.0/
Access URL: https://archiv.ub.uni-marburg.de/diss/z2022/0106
https://doi.org/10.17192/z2022.0106