Weiterbildungsteilnehmende als nicht-traditionelle Zielgruppe(n) der Hochschule
Die Dissertation versteht sich als Beitrag zur erwachsenenpädagogischen Adressaten-, Zielgruppen- und Teilnehmendenforschung. Hierbei wird sich insbesondere dem Feld der wissenschaftlichen Weiterbildung zugewendet. Ihr zentrales Anliegen ist die empirische Bestimmung von Bedarfen nicht-traditionelle...
主要作者: | |
---|---|
其他作者: | |
格式: | Dissertation |
语言: | 德语 |
出版: |
Philipps-Universität Marburg
2021
|
主题: | |
在线阅读: | PDF-Volltext |
标签: |
添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!
|
The dissertation is a contribution to addressee, target group and participant research in the field of adult edcuation. In particular, the focus is on the field of scientific continuing education. Its central concern is the empirical determination of the needs of non-traditional target groups for scientific continuing education at universities, the acceptance of these target groups by internal university actors as well as the analysis of the time dimension as a decisive condition for participation in continuing education.