Weiterbildungsteilnehmende als nicht-traditionelle Zielgruppe(n) der Hochschule

Die Dissertation versteht sich als Beitrag zur erwachsenenpädagogischen Adressaten-, Zielgruppen- und Teilnehmendenforschung. Hierbei wird sich insbesondere dem Feld der wissenschaftlichen Weiterbildung zugewendet. Ihr zentrales Anliegen ist die empirische Bestimmung von Bedarfen nicht-traditionelle...

Volledige beschrijving

Bewaard in:
Bibliografische gegevens
Hoofdauteur: Präßler, Sarah
Andere auteurs: Seitter, Wolfgang (Prof. Dr.) (Thesis begeleider)
Formaat: Dissertation
Taal:Duits
Gepubliceerd in: Philipps-Universität Marburg 2021
Onderwerpen:
Online toegang:PDF Full text
Tags: Voeg label toe
Geen labels, Wees de eerste die dit record labelt!

The dissertation is a contribution to addressee, target group and participant research in the field of adult edcuation. In particular, the focus is on the field of scientific continuing education. Its central concern is the empirical determination of the needs of non-traditional target groups for scientific continuing education at universities, the acceptance of these target groups by internal university actors as well as the analysis of the time dimension as a decisive condition for participation in continuing education.