Weiterbildungsteilnehmende als nicht-traditionelle Zielgruppe(n) der Hochschule

Die Dissertation versteht sich als Beitrag zur erwachsenenpädagogischen Adressaten-, Zielgruppen- und Teilnehmendenforschung. Hierbei wird sich insbesondere dem Feld der wissenschaftlichen Weiterbildung zugewendet. Ihr zentrales Anliegen ist die empirische Bestimmung von Bedarfen nicht-traditionelle...

Descrición completa

Gardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor Principal: Präßler, Sarah
Outros autores: Seitter, Wolfgang (Prof. Dr.) (BetreuerIn (Doktorarbeit))
Formato: Dissertation
Idioma:alemán
Publicado: Philipps-Universität Marburg 2021
Schlagworte:
Acceso en liña:Texto completo PDF
Tags: Engadir etiqueta
Sen Etiquetas, Sexa o primeiro en etiquetar este rexistro!

The dissertation is a contribution to addressee, target group and participant research in the field of adult edcuation. In particular, the focus is on the field of scientific continuing education. Its central concern is the empirical determination of the needs of non-traditional target groups for scientific continuing education at universities, the acceptance of these target groups by internal university actors as well as the analysis of the time dimension as a decisive condition for participation in continuing education.