Stimulus Representation and Processing in Human Associative Learning: An evaluation of current elemental and configural associative learning theories

Theories of associative learning describe learning about the relationship between two events, e.g. the eating of an apple and subsequent stomach ache. One important classification of these models is based on the stimulus representation they suppose. Whereas elemental models assume that the represent...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: Thorwart, Anna
Beteiligte: Lachnit, Harald (Prof.) (BetreuerIn (Doktorarbeit))
Format: Dissertation
Sprache:Englisch
Veröffentlicht: Philipps-Universität Marburg 2009
Schlagworte:
Online-Zugang:PDF-Volltext
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!

Online

PDF-Volltext

Bestandsangaben von
Signatur: urn:nbn:de:hebis:04-z2010-00761
Publikationsdatum: 2010-03-16
Datum der Annahme: 2010-01-22
Downloads: 76 (2024), 70 (2023), 86 (2022), 164 (2021), 264 (2020), 230 (2019), 149 (2018)
Lizenz: https://rightsstatements.org/vocab/InC-NC/1.0/
Zugangs-URL: https://archiv.ub.uni-marburg.de/diss/z2010/0076
https://doi.org/10.17192/z2010.0076