Persönlichkeitsentfaltung zu unternehmerischen Kompetenzen in Schule und Universität - eine bildungsökonomische Antwort auf theoretische Zielvorstellungen von Schumpeter

Auf der theoretischen Basis von Schumpeter und Röpke sowie Grundlagen der Persönlichkeits- und Lernforschung leitet Isabel Creuznacher eine Neukombination didaktischer Modelle zu einem persönlichkeitsorientierten Ansatz ab, der ab dem Eintrittsalter in eine höhere Schule unternehmerisches Denken...

Deskribapen osoa

Gorde:
Xehetasun bibliografikoak
Egile nagusia: Creuznacher, Isabel C.
Beste egile batzuk: Röpke, Jochen (Prof. Dr.) (Tesi aholkularia)
Formatua: Dissertation
Hizkuntza:alemana
Argitaratua: Philipps-Universität Marburg 2009
Gaiak:
Sarrera elektronikoa:PDF testu osoa
Etiketak: Etiketa erantsi
Etiketarik gabe, Izan zaitez lehena erregistro honi etiketa jartzen!

In order to develop a Personality Oriented Education Approach Isabel Creuznacher deduces a Recombination of Didactic Models from basic principles of the Schumpeterian theory combined with basic principles of Personality and Learning research. Its aim is to improve Entrepreneurial Behaviour as well as a positive attitude towards Entrepreneurship beginning with the access to secondary school. Presently there exists no alliance in Entrepreneurship Education on both levels at the time, Secondary School and University. Therefore Isabel Creuznacher works out to what extent the Approach on Secondary School can be linked with the existing didactic designs within University Apprenticeship. Particularly with regard to University Education she emphases implications for teacher-training which fit the Approach on Secondary School level.