Pädagogisch soziologische Diagnosekompetenz im Modell

Wie lassen sich die für diagnostische Kompetenzen erforderlichen kognitiven Performanzen im Rahmen eines Kompetenzmodells theoretisch fundieren? Diese Frage wird hier mithilfe sozial- und kognitionstheoretischer Expertise soweit wie möglich beantwortet. Insbesondere soll das Modell eine an der Logik...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Professionalisierung und Diagnosekompetenz (Band II)
Main Author: Dirks, Una
Contributor: Zentrum für Lehrerbildung (Issuing body)
Contributors: Hansmann, Wilfried
Format: Book Chapter
Language:German
Published: 2012
Subjects:
Online Access:PDF Full Text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!

Internet

PDF Full Text

Holdings details from
Call Number: urn:nbn:de:hebis:04-es2012-00185
Downloads: 108 (2021), 135 (2020), 116 (2019), 143 (2018), 165 (2017)
Publication Date: 2012-08-29
License: According to UrhG § 31 (2), the author has granted the University Library Marburg the right of use for electronic publication on the Internet and for archiving on its archive server. He has declared that with the granting of the right of use according to UrhG § 31 (3) no exclusive rights of third parties are violated. All other rights for the exploitation of the publication remain with the author. https://rightsstatements.org/vocab/InC-NC/1.0/
Access URL: https://archiv.ub.uni-marburg.de/es/2012/0018
https://doi.org/10.17192/es2012.0018