Large Language Models and Artificial Intelligence as Tools for Teaching and Learning Writing

Rapid advances in artificial intelligence (AI), specifically large language models (LLMs), have recently generated significant debate. This article explores the impact of these developments on learning to write in a first or second/foreign language, specifically German. We examine the technology beh...

Mô tả đầy đủ

Đã lưu trong:
Chi tiết về thư mục
Xuất bản năm:Osnabrücker Beiträge zur Sprachtheorie
Tác giả chính: Mahlow, Cerstin
Định dạng: Artikel (Zeitschrift)
Ngôn ngữ:Tiếng Đức
Được phát hành: Philipps-Universität Marburg 2023
Những chủ đề:
Truy cập trực tuyến:Truy cập trực tuyến
Các nhãn: Thêm thẻ
Không có thẻ, Là người đầu tiên thẻ bản ghi này!
Miêu tả
Tóm tắt:Rapid advances in artificial intelligence (AI), specifically large language models (LLMs), have recently generated significant debate. This article explores the impact of these developments on learning to write in a first or second/foreign language, specifically German. We examine the technology behind AI-based tools and the natural language processing (NLP) tasks for which they were originally designed. This will help us identify the possibilities and limitations of their use in the context of language learning. We then examine how this technology can be used effectively in language teaching and learning. In conclusion: the availability of these tools will allow language teaching to focus on the non-mechanical aspects of writing; automatically generated personalized teaching and learning materials will make room for and support human-human interaction. Entwicklungen im Bereich große Sprachmodelle (Large Language Models – LLM) und künstliche Intelligenz (KI) sind ein wichtiges und zugleich umstrittenes Thema im aktuellen Diskurs. Dieser Artikel untersucht den Einfluss dieser Entwicklungen auf das Sprachen- lernen. Er diskutiert die Technologie, die KI-basierten Werkzeugen zugrunde liegt, sowie Aufgaben aus dem Bereich Sprachtechnologie, für die sie ursprünglich entwickelt wurden. Dies erlaubt es, Chancen und Grenzen für die Verwendung im Kontext des Sprachenlernens zu identifizieren. Anschließend wird gezeigt, wie KI-basierte Sprachtechnologie effizient und effektiv für den Schriftspracherwerb eingesetzt werden kann. Die Verfügbarkeit solcher Werkzeuge ermöglicht die Automatisierung repetitiver und standardisierter Prozesse und erlaubt die Konzentration der Lehrpersonen auf menschliche Interaktion.
DOI:10.17192/obst.2023.101.8607