Do Metacognitions of Children and Adolescents with Anxiety Disorders Change after Intensified Exposure Therapy?

Metacognitive beliefs have repeatedly proven to play a role in anxiety disorders in children and adolescents, but few studies have investigated whether they change after cognitive behavioral therapy. This longitudinal intervention study explores whether positive and negative metacognitive beliefs in...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Autoren: Köcher, Laura Marie, Pflug, Verena, Schneider, Silvia, Christiansen, Hanna
Format: Artikel
Sprache:Englisch
Veröffentlicht: Philipps-Universität Marburg 2022
Schlagworte:
Online Zugang:PDF-Volltext
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!

Online

PDF-Volltext

Bestandesangaben von
Signatur: urn:nbn:de:hebis:04-es2022-01459
Publikationsdatum: 2022-08-31
Quelle: Erstveröffentlichung: Köcher, L.M.; Pflug, V.; Schneider, S.; Christiansen, H. Do Metacognitions of Children and Adolescents with Anxiety Disorders Change after Intensified Exposure Therapy? Children 2022, 9, 168. https://doi.org/10.3390/children9020168
Downloads: 16 (2024), 34 (2023), 2 (2022)
Lizenz: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Zugangs-URL: https://archiv.ub.uni-marburg.de/es/2022/0145
https://doi.org/10.3390/children9020168