DaF-/DaZ-/DaM-Bildungsräume. Sprech- & Textformen im Fokus

Der Sammelband besteht aus zwei Teilen: Der erste Teil befasst sich mit der Universität als Bildungsraum für zukünftige Lehrpersonen. Hier interessiert, wie diese Adressatengruppe mithilfe wissenschaftlich fundierter Ansätze auf einen professionellen Umgang mit sprachlich heterogenen Unterrichtsanfo...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Autoren: Dirks, Una (HerausgeberIn), Decker, Lena, Siebert-Ott, Gesa, Peschel, Corinna, Mainzer-Murrenhoff, Mirka, Lange, Marion, Prediger, Susanne, Şahin-Gür, Dilan, Grießhaber, Wilhelm, Kretschmer, Annette, Ramos, Maria, Müller, Jennifer, Grell, Isabell, Siebold, Kathrin, Wallner, Franziska
Format: Sammelband
Sprache:Deutsch
Veröffentlicht: Philipps-Universität Marburg 2019
Schlagworte:
Online Zugang:PDF-Volltext
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!

The anthology consists of two parts: The first part deals with the university as an educational space for future teachers. Here, we are interested in how this target group can be prepared for a professional handling of linguistically heterogeneous teaching requirements in line with scientifically founded approaches. In the second part, different dimensions of language teaching in the subjects German, History, Biology and Mathematics will be investigated in detail. Under the premise that the availability of adequately developed linguistic competencies in all subjects counts as a sine qua non for educational success, all contributions deal with individual forms of speech and writing on specific topics as well as with language enhancement activities.