Entwicklung pädagogisch-soziologischer Diagnosekompetenz von Lehramtsstudierenden

In diesem Beitrag werden die Ergebnisse des Forschungsprojektes „Entwicklung der Diagnosekompetenz in der Ersten Phase der hessischen Lehrerbildung“ präsentiert. Die im Rahmen der Kompetenzmessung ermittelten Daten verdeutlichen die diagnostischen Kompetenzen der Probanden und die von ihnen erreicht...

全面介绍

Gespeichert in:
书目详细资料
发表在:Professionalisierung und Diagnosekompetenz (Band III.1)
Autoren: Baumbach, Hendrik, Hansmann, Wilfried
企业作者: Zentrum für Lehrerbildung (Philipps-Universität Marburg) (Herausgebendes Organ)
其他作者: Dirks, Una (HerausgeberIn)
格式: Kapitel
语言:德语
出版: Philipps-Universität Marburg 2013
主题:
在线阅读:PDF-Volltext
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!

In this article, we present the findings of our research on the „Development of Diagnostic Competencies in Pre-Service Teacher Education, Hesse“. The data displayed here showcase both the diagnostic competencies and competence levels acquired by the test subjects. The general findings are looked at in more detail with regard to the subjects’ gender and years of study. The question, whether teacher students achieve better diagnostic results, if they have learnt to apply the algorithmic steps of making a diagnosis, can be answered in the affirmative. In this regard, the performances of low achievers will be highlighted.