Entwicklung pädagogisch-soziologischer Diagnosekompetenz von Lehramtsstudierenden

In diesem Beitrag werden die Ergebnisse des Forschungsprojektes „Entwicklung der Diagnosekompetenz in der Ersten Phase der hessischen Lehrerbildung“ präsentiert. Die im Rahmen der Kompetenzmessung ermittelten Daten verdeutlichen die diagnostischen Kompetenzen der Probanden und die von ihnen erreicht...

Täydet tiedot

Tallennettuna:
Bibliografiset tiedot
Julkaisussa:Professionalisierung und Diagnosekompetenz (Band III.1)
Päätekijät: Baumbach, Hendrik, Hansmann, Wilfried
Yhteisötekijä: Zentrum für Lehrerbildung (Philipps-Universität Marburg) (Herausgebendes Organ)
Muut tekijät: Dirks, Una (Toimittaja)
Aineistotyyppi: Kapitel
Kieli:saksa
Julkaistu: Philipps-Universität Marburg 2013
Aiheet:
Linkit:PDF-kokoteksti
Tagit: Lisää tagi
Ei tageja, Lisää ensimmäinen tagi!

In this article, we present the findings of our research on the „Development of Diagnostic Competencies in Pre-Service Teacher Education, Hesse“. The data displayed here showcase both the diagnostic competencies and competence levels acquired by the test subjects. The general findings are looked at in more detail with regard to the subjects’ gender and years of study. The question, whether teacher students achieve better diagnostic results, if they have learnt to apply the algorithmic steps of making a diagnosis, can be answered in the affirmative. In this regard, the performances of low achievers will be highlighted.