Entwicklung pädagogisch-soziologischer Diagnosekompetenz von Lehramtsstudierenden

In diesem Beitrag werden die Ergebnisse des Forschungsprojektes „Entwicklung der Diagnosekompetenz in der Ersten Phase der hessischen Lehrerbildung“ präsentiert. Die im Rahmen der Kompetenzmessung ermittelten Daten verdeutlichen die diagnostischen Kompetenzen der Probanden und die von ihnen erreicht...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Vydáno v:Professionalisierung und Diagnosekompetenz (Band III.1)
Hlavní autoři: Baumbach, Hendrik, Hansmann, Wilfried
Korporativní autor: Zentrum für Lehrerbildung (Philipps-Universität Marburg) (Vydávající orgán)
Další autoři: Dirks, Una (Editor)
Médium: Kapitel
Jazyk:němčina
Vydáno: Philipps-Universität Marburg 2013
Témata:
On-line přístup:Plný text ve formátu PDF
Tagy: Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo vytvoří štítek k tomuto záznamu!

In this article, we present the findings of our research on the „Development of Diagnostic Competencies in Pre-Service Teacher Education, Hesse“. The data displayed here showcase both the diagnostic competencies and competence levels acquired by the test subjects. The general findings are looked at in more detail with regard to the subjects’ gender and years of study. The question, whether teacher students achieve better diagnostic results, if they have learnt to apply the algorithmic steps of making a diagnosis, can be answered in the affirmative. In this regard, the performances of low achievers will be highlighted.