Entwicklung pädagogisch-soziologischer Diagnosekompetenz von Lehramtsstudierenden

In diesem Beitrag werden die Ergebnisse des Forschungsprojektes „Entwicklung der Diagnosekompetenz in der Ersten Phase der hessischen Lehrerbildung“ präsentiert. Die im Rahmen der Kompetenzmessung ermittelten Daten verdeutlichen die diagnostischen Kompetenzen der Probanden und die von ihnen erreicht...

詳細記述

保存先:
書誌詳細
出版年:Professionalisierung und Diagnosekompetenz (Band III.1)
主要な著者: Baumbach, Hendrik, Hansmann, Wilfried
団体著者: Zentrum für Lehrerbildung (Philipps-Universität Marburg) (発行機関)
その他の著者: Dirks, Una (編集者)
フォーマット: Kapitel
言語:German
出版事項: Philipps-Universität Marburg 2013
主題:
オンライン・アクセス:PDFフルテキスト
タグ: タグ追加
タグなし, このレコードへの初めてのタグを付けませんか!

In this article, we present the findings of our research on the „Development of Diagnostic Competencies in Pre-Service Teacher Education, Hesse“. The data displayed here showcase both the diagnostic competencies and competence levels acquired by the test subjects. The general findings are looked at in more detail with regard to the subjects’ gender and years of study. The question, whether teacher students achieve better diagnostic results, if they have learnt to apply the algorithmic steps of making a diagnosis, can be answered in the affirmative. In this regard, the performances of low achievers will be highlighted.