Selbst-Wertschätzung im Lehrerberuf als neues Konzept im Rahmen des Effort-Reward-Imbalance Modells

Depressive Zustandsbilder im Lehrerberuf sind zu einem bedeutendem Teil mit verantwortlich für einen vorzeitigen Eintritt ins Rentenalter und ermutigen zur Ursachenforschung. Das Effort-Reward-Imbalance Modell bietet einen Erklärungsansatz und versucht Arbeitsbelastungen und deren gesundheiltliche A...

Description complète

Enregistré dans:
Détails bibliographiques
Auteur principal: Böhringer, Sarah
Autres auteurs: Basler, H.-D. (Prof Dr. Dr.) (Directeur de thèse)
Format: Dissertation
Langue:allemand
Publié: Philipps-Universität Marburg 2009
Sujets:
Accès en ligne:Texte intégral en PDF
Tags: Ajouter un tag
Pas de tags, Soyez le premier à ajouter un tag!

Depressive disorders in teachers is an important issue because they often lead to teacher´s absence in schools. The associations between affective disorders, effort-reward-imbalance and self-appreciation are in the center of interest in these studies. First, a reliable and consistent scale messuring self-appreciation, could be developed. Second, regressionanalyses support the assumption of an effect of self-appreciation included in the effort-reward imbalance model on depressive symptomatology. Further investigation is recommended in order tu strengthen the importance of self-appreciation and cultivating the health of teachers.