Successful implementation of a rater training program for medical students to evaluate simulated pediatric emergencies

Introduction: Simulation-based training is increasingly used in pediatrics to teach technical skills, teamwork, and team communication, and to improve potential deficiencies in pediatric emergency care. Team performance must be observed, analyzed, and evaluated by trained raters. The structured trai...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Autoren: Mand, Nadine, Stibane, Tina, Sitter, Helmut, Maier, Rolf Felix, Leonhardt, Andreas
Format: Artikel
Sprache:Englisch
Veröffentlicht: Philipps-Universität Marburg 2023
Schlagworte:
Online Zugang:PDF-Volltext
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!

Online

PDF-Volltext

Bestandesangaben von
Signatur: urn:nbn:de:hebis:04-es2024-04175
Publikationsdatum: 2024-01-16
Quelle: Erstveröffentlichung: Mand et al.: Successful implementation of a rater training program ... GMS Journal for Medical Education 2023, Vol. 40(4), ISSN 2366-5017. https://dx.doi.org/10.3205/zma001629
Downloads: 14 (2024)
Lizenz: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
Zugangs-URL: https://archiv.ub.uni-marburg.de/es/2024/0417
https://doi.org/10.17192/es2024.0417