Das „Modell der soziologischen Erklärung“ als Instrument für die Analyse von Unterricht
Der Artikel führt in die integrative Sozialtheorie von Hartmut Esser ein. Mit dieser Theorie intendiert Esser, die Zersplitterung der Soziologie in verschiedene Paradigmen zu überwinden. Zentrales Instrument für die Integration ist das „Modell der soziologischen Erklärung“. Mit diesem Modell soll di...
發表在: | Professionalisierung und Diagnosekompetenz (Band II.9) |
---|---|
Autoren: | , |
企業作者: | |
其他作者: | , |
格式: | Kapitel |
語言: | 德语 |
出版: |
Philipps-Universität Marburg
2012
|
主題: | |
在線閱讀: | PDF-Volltext |
標簽: |
添加標簽
沒有標簽, 成為第一個標記此記錄!
|
In this article, Hartmut Esser’s “model of sociological explanation” will be put into practice in the context of classroom discourse analysis. By referring to the transcript of a discourse sequence, we will outline the first steps of the “model of sociological explanation”. The aim is to exemplify the diagnostic potential of explanatory competencies, which teachers rely on in their daily classroom routines and which therefore should be subject to special training.