Das „Modell der soziologischen Erklärung“ als Instrument für die Analyse von Unterricht

Der Artikel führt in die integrative Sozialtheorie von Hartmut Esser ein. Mit dieser Theorie intendiert Esser, die Zersplitterung der Soziologie in verschiedene Paradigmen zu überwinden. Zentrales Instrument für die Integration ist das „Modell der soziologischen Erklärung“. Mit diesem Modell soll di...

Cur síos iomlán

Sábháilte in:
Sonraí bibleagrafaíochta
Foilsithe in:Professionalisierung und Diagnosekompetenz (Band II.9)
Príomhchruthaitheoirí: Greshoff, Rainer, Schimank, Uwe
Údar corparáideach: Zentrum für Lehrerbildung (Comhlucht an eisithe)
Rannpháirtithe: Hansmann, Wilfried (Eagarthóir), Dirks, Una (Eagarthóir)
Formáid: Kapitel
Teanga:Gearmáinis
Foilsithe / Cruthaithe: Philipps-Universität Marburg 2012
Ábhair:
Rochtain ar líne:An téacs iomlán mar PDF
Clibeanna: Cuir clib leis
Níl clibeanna ann, Bí ar an gcéad duine le clib a chur leis an taifead seo!

In this article, Hartmut Esser’s “model of sociological explanation” will be put into practice in the context of classroom discourse analysis. By referring to the transcript of a discourse sequence, we will outline the first steps of the “model of sociological explanation”. The aim is to exemplify the diagnostic potential of explanatory competencies, which teachers rely on in their daily classroom routines and which therefore should be subject to special training.