Totengedenken und Konfession. Studien zu südwestdeutschen Epitaphien des 16. und 17. Jahrhunderts am Beispiel der Amanduskirche in Urach.
In der vorliegenden Arbeit "Totengedenken und Konfession" soll der Frage nachgegangen werden, ob in der Frühen Neuzeit die konfessionelle Bindung der Auftraggeber einen Einfluss auf die Themenwahl in der Kunst gehabt hat. Diese Studie wurde am Beispiel der noch am Originalstandort erhalten...
Saved in:
Main Author: | |
---|---|
Contributors: | |
Format: | Doctoral Thesis |
Language: | German |
Published: |
Philipps-Universität Marburg
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | PDF Full Text PDF Full Text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Table of Contents:
The key issue of the dissertation "Memoria and Denomination" is to explore the possible influence of (Lutheran) denomination on the iconography of art in Early Modern Times. The material of this study consists of the hanging funeral monuments of St. Amandus Church in Urach. Those monuments are still placed in their original context. As a former administration town of the Duchy of Württemberg, Urach represents an excellent base to examine the influence of (Lutheran) denomination on art.