Implikationszusammenhänge didaktischer Strukturmomente in E-Learning-Szenarien - Kategorisierung und Analyse von E-Learning-Arrangements in der sportwissenschaftlichen Hochschullehre

Die Arbeit beschäftigt sich mit dem Zusammenhang zentraler didaktischer Strukturmomente in E-Learning-Szenarien und daraus resultierenden Empfehlungen für die Konzeption und den Einsatz von E-Learning. In diesem Kontext wird ein Kategoriensystem für die Analyse von E-Learning-Szenarien entwickelt un...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Pauly, Claudia
Contributors: Laging, Ralf (Prof. Dr.) (Thesis advisor)
Format: Doctoral Thesis
Language:German
Published: Philipps-Universität Marburg 2012
Subjects:
Online Access:PDF Full Text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!

The paper deals with the relationship of central didactic structure moments in e-learning scenarios and resulting recommendations for the design and use of e-learning. In this context, a category system for the analysis of e-learning scenarios is developed and with methodical inclusion of qualitative content analysis applied to seven e-learning projects in sports science.