EVAL-LPF I: Evaluation des Konzeptes und der Wirksamkeit des Unterrichts in Lebenspraktischen Fähigkeiten - LPF

Die Studie "EVAL-LPF I: Evaluation des Konzeptes und der Wirksamkeit des Unterrichts in Lebenspraktischen Fähigkeiten - LPF“ wurde am Institut für Erziehungswissenschaft der Universität Marburg im Zeitraum von April 2009 bis Juni 2010 im Auftrag der Deutschen Blindenstudienanstalt – blista e.V....

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Lauber, Sabine
Contributors: Spenner, Katharina
Format: Article
Language:German
Published: Philipps-Universität Marburg 2012
Subjects:
Online Access:PDF Full Text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Table of Contents: The study „EVAL LPF I: Evaluation of the Concept and Efficiency of the ADL Training“ was carried out by the Department of Science of Education of Philipps-Univerity Marburg in behalf of the blista e.V. („Deutsche Blindenstudienanstalt) from April 2009 to June 2010. The purpose of the study was to elevate empirical secured data about the efficiency and the concept of the „Activities of Daily Living-Training“. This is a central part for keeping the lives of blind and visual impaired people independent.