Das „Modell der soziologischen Erklärung“ als Instrument für die Analyse von Unterricht
Der Artikel führt in die integrative Sozialtheorie von Hartmut Esser ein. Mit dieser Theorie intendiert Esser, die Zersplitterung der Soziologie in verschiedene Paradigmen zu überwinden. Zentrales Instrument für die Integration ist das „Modell der soziologischen Erklärung“. Mit diesem Modell soll di...
Saved in:
Published in: | Professionalisierung und Diagnosekompetenz (Band II.9) |
---|---|
Main Authors: | , |
Contributor: | |
Contributors: | , |
Format: | Book Chapter |
Language: | German |
Published: |
Philipps-Universität Marburg
2012
|
Subjects: | |
Online Access: | PDF Full Text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Internet
PDF Full TextCall Number: |
urn:nbn:de:hebis:04-es2012-00077 |
---|---|
Publication Date: |
2012-06-05 |
Source: |
Professionalisierung und Diagnosekompetenz II.9 |
Downloads: |
19 (2023), 225 (2022), 274 (2021), 282 (2020), 222 (2019), 232 (2018) |
License: |
According to UrhG § 31 (2), the author has granted the University Library Marburg the right of use for electronic publication on the Internet and for archiving on its archive server. He has declared that with the granting of the right of use according to UrhG § 31 (3) no exclusive rights of third parties are violated. All other rights for the exploitation of the publication remain with the author. https://rightsstatements.org/vocab/InC-NC/1.0/ |
Access URL: |
https://archiv.ub.uni-marburg.de/es/2012/0007 https://doi.org/10.17192/es2012.0007 |