Testing different text genres in linguistic minority students within the Bremer Förderprojekt: how should “stylistic aspects” be assessed?

None of the linguistic evaluations currently in use seems appropriate for long-term considerations and for assessing literacy-related skills required in academic contexts. This article presents a diagnostic instrument which focuses on both the grammatical correctness of written language productio...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Veröffentlicht in:Professionalisierung und Diagnosekompetenz (Band V.6)
1. Verfasser: Cantone, Katja, F.
Körperschaft: Zentrum für Lehrerbildung (Herausgebendes Organ)
Beteiligte: Hansmann, Wilfried & Dirks, Una
Format: Kapitel
Sprache:Englisch
Veröffentlicht: Philipps-Universität Marburg 2012
Schlagworte:
Online Zugang:PDF-Volltext
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!

Online

PDF-Volltext

Bestandesangaben von
Signatur: urn:nbn:de:hebis:04-es2012-00059
Publikationsdatum: 2012-05-30
Quelle: Professionalisierung und Diagnosekompetenz V.6
Downloads: 19 (2024), 48 (2023), 181 (2022), 280 (2021), 210 (2020), 165 (2019), 110 (2018)
Lizenz: https://rightsstatements.org/vocab/InC-NC/1.0/
Zugangs-URL: https://archiv.ub.uni-marburg.de/es/2012/0005
https://doi.org/10.17192/es2012.0005