Pädagogisches Handeln und Inklusion. Selbst- und Inklusionskonstruktionen pädagogisch Handelnder im Kontext der Betreuung von Menschen mit geistiger Behinderung

Das Verhältnis von pädagogischem Handeln und Inklusion ist in (bezugs-)wissenschaftlichen Diskursen oftmals unscharf und unterbeleuchtet. Ausgehend von dieser Leerstelle rekonstruiert die Autorin Selbst- und Inklusionskonstruktionen pädagogisch Handelnder, die im Kontext der Betreuung von Menschen m...

Descrición completa

Gardado en:
Detalles Bibliográficos
Autor Principal: Hauck, Teresa
Outros autores: Trescher, Hendrik (Prof. Dr.) (BetreuerIn (Doktorarbeit))
Formato: Dissertation
Idioma:alemán
Publicado: Philipps-Universität Marburg 2021
Schlagworte:
Acceso en liña:Texto completo PDF
Tags: Engadir etiqueta
Sen Etiquetas, Sexa o primeiro en etiquetar este rexistro!

The relationship between pedagogical practice and inclusion is often blurred and under-illuminated in (related) scientific discourses. Starting from this void, the author reconstructs constructions of self and constructions of inclusion of pedagogues who work in the context of caring for people with learning disabilities. She interweaves the results of the objective-hermeneutic reconstruction with a detailed theoretical consideration of, among other things, 'subject' and 'power' (Foucault) in the context of pedagogical practice and inclusion. As a result, the author draws contours of pedagogical practice and inclusion as critique.