Empathy in Video Games and Other Media
Within this body of research, the current thesis demonstrates that a) inducing empathy before playing a violent video game can have both expected and contradictory effects and that b) a scale of media-based empathy facilitates and revises the measurement of empathy in the media context. Consuming...
Gespeichert in:
1. Verfasser: | |
---|---|
Beteiligte: | |
Format: | Dissertation |
Sprache: | Englisch |
Veröffentlicht: |
Philipps-Universität Marburg
2013
|
Schlagworte: | |
Online Zugang: | PDF-Volltext |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Online
PDF-VolltextSignatur: |
urn:nbn:de:hebis:04-z2013-04042 |
---|---|
Publikationsdatum: |
2013-08-29 |
Quelle: |
Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking |
Datum der Annahme: |
2013-07-16 |
Downloads: |
61 (2024), 179 (2023), 199 (2022), 341 (2021), 535 (2020), 455 (2019), 401 (2018) |
Lizenz: |
https://rightsstatements.org/vocab/InC-NC/1.0/ |
Zugangs-URL: |
https://archiv.ub.uni-marburg.de/diss/z2013/0404 https://doi.org/10.17192/z2013.0404 |