Empathy in Video Games and Other Media

Within this body of research, the current thesis demonstrates that a) inducing empathy before playing a violent video game can have both expected and contradictory effects and that b) a scale of media-based empathy facilitates and revises the measurement of empathy in the media context. Consuming...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: Happ, Christian
Beteiligte: Wagner, Ulrich (Prof. Dr.) (BetreuerIn (Doktorarbeit))
Format: Dissertation
Sprache:Englisch
Veröffentlicht: Philipps-Universität Marburg 2013
Schlagworte:
Online Zugang:PDF-Volltext
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!

Online

PDF-Volltext

Bestandesangaben von
Signatur: urn:nbn:de:hebis:04-z2013-04042
Publikationsdatum: 2013-08-29
Quelle: Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking
Datum der Annahme: 2013-07-16
Downloads: 61 (2024), 179 (2023), 199 (2022), 341 (2021), 535 (2020), 455 (2019), 401 (2018)
Lizenz: https://rightsstatements.org/vocab/InC-NC/1.0/
Zugangs-URL: https://archiv.ub.uni-marburg.de/diss/z2013/0404
https://doi.org/10.17192/z2013.0404