Selbst-Wertschätzung im Lehrerberuf als neues Konzept im Rahmen des Effort-Reward-Imbalance Modells

Depressive Zustandsbilder im Lehrerberuf sind zu einem bedeutendem Teil mit verantwortlich für einen vorzeitigen Eintritt ins Rentenalter und ermutigen zur Ursachenforschung. Das Effort-Reward-Imbalance Modell bietet einen Erklärungsansatz und versucht Arbeitsbelastungen und deren gesundheiltliche A...

全面介绍

Gespeichert in:
书目详细资料
主要作者: Böhringer, Sarah
其他作者: Basler, H.-D. (Prof Dr. Dr.) (BetreuerIn (Doktorarbeit))
格式: Dissertation
语言:德语
出版: Philipps-Universität Marburg 2009
主题:
在线阅读:PDF-Volltext
标签: 添加标签
没有标签, 成为第一个标记此记录!

Depressive disorders in teachers is an important issue because they often lead to teacher´s absence in schools. The associations between affective disorders, effort-reward-imbalance and self-appreciation are in the center of interest in these studies. First, a reliable and consistent scale messuring self-appreciation, could be developed. Second, regressionanalyses support the assumption of an effect of self-appreciation included in the effort-reward imbalance model on depressive symptomatology. Further investigation is recommended in order tu strengthen the importance of self-appreciation and cultivating the health of teachers.