Selbst-Wertschätzung im Lehrerberuf als neues Konzept im Rahmen des Effort-Reward-Imbalance Modells

Depressive Zustandsbilder im Lehrerberuf sind zu einem bedeutendem Teil mit verantwortlich für einen vorzeitigen Eintritt ins Rentenalter und ermutigen zur Ursachenforschung. Das Effort-Reward-Imbalance Modell bietet einen Erklärungsansatz und versucht Arbeitsbelastungen und deren gesundheiltliche A...

Volledige beschrijving

Bewaard in:
Bibliografische gegevens
Hoofdauteur: Böhringer, Sarah
Andere auteurs: Basler, H.-D. (Prof Dr. Dr.) (Thesis begeleider)
Formaat: Dissertation
Taal:Duits
Gepubliceerd in: Philipps-Universität Marburg 2009
Onderwerpen:
Online toegang:PDF Full text
Tags: Voeg label toe
Geen labels, Wees de eerste die dit record labelt!

Depressive disorders in teachers is an important issue because they often lead to teacher´s absence in schools. The associations between affective disorders, effort-reward-imbalance and self-appreciation are in the center of interest in these studies. First, a reliable and consistent scale messuring self-appreciation, could be developed. Second, regressionanalyses support the assumption of an effect of self-appreciation included in the effort-reward imbalance model on depressive symptomatology. Further investigation is recommended in order tu strengthen the importance of self-appreciation and cultivating the health of teachers.