Lehrstückunterricht gestalten. Linnés Wiesenblumen, Aesops Fabeln, Faradays Kerze. Exemplarische Studien zur lehrkunstidaktischen Kompositionslehre.

In der vorliegenden Dissertation wird zunächst das pädagogische Konzept der Lehrkunstdidaktik in seiner Entwicklung zwischen 1995 (dem Publikationsjahr des Buches „Lehrkunst. Lehrbuch der Didaktik“ von Hans Christoph Berg und Theodor Schulze) und 2003 (dem gemeinsamen Referat von Wolfgang Klafki und...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Wildhirt, Susanne
Contributors: Berg, Hans Christoph (Prof. Dr.) (Thesis advisor)
Format: Dissertation
Language:German
Published: Philipps-Universität Marburg 2008
Erziehungswissenschaft
Subjects:
Online Access:PDF Full Text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!

Internet

PDF Full Text

Holdings details from
Call Number: http://archiv.ub.uni-marburg.de/diss/z2008/0159
https://doi.org/10.17192/z2008.0159
urn:nbn:de:hebis:04-z2008-01591
Downloads: 255 (2019), 616 (2018), 653 (2017), 640 (2016)
Publication Date: 2008-06-24
License: According to UrhG § 31 (2), the author has granted the University Library Marburg the right of use for electronic publication on the Internet and for archiving on its archive server. He has declared that with the granting of the right of use according to UrhG § 31 (3) no exclusive rights of third parties are violated. All other rights for the exploitation of the publication remain with the author.