Neue Lernkulturen in der Weiterbildung. Konzeption und Evaluation einer Selbstlernarchitektur in der Volkshochschule

Der Autor erläutert sein Vorgehen bei der Implementierung einer Selbstlernumgebung in ein Regelangebot einer Volkshochschule. Neben dieser konzeptionellen Arbeit steht der Blick auf die Lerner im Vordergrund der Untersuchung.

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Feldbusch, Uwe
Contributors: Hafeneger, Benno (Prof.) (Thesis advisor)
Format: Dissertation
Language:German
Published: Philipps-Universität Marburg 2008
Erziehungswissenschaft
Subjects:
Online Access:PDF Full Text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!

Internet

PDF Full Text

Holdings details from
Call Number: urn:nbn:de:hebis:04-z2008-01489
Downloads: 218 (2020), 301 (2019), 160 (2018), 254 (2017), 302 (2016)
Publication Date: 2008-05-16
License: According to UrhG § 31 (2), the author has granted the University Library Marburg the right of use for electronic publication on the Internet and for archiving on its archive server. He has declared that with the granting of the right of use according to UrhG § 31 (3) no exclusive rights of third parties are violated. All other rights for the exploitation of the publication remain with the author. https://rightsstatements.org/vocab/InC-NC/1.0/
Access URL: https://archiv.ub.uni-marburg.de/diss/z2008/0148
https://doi.org/10.17192/z2008.0148