Sprachsensibilität im Geschichtsunterricht
In dem Essay werden Möglichkeiten und Grenzen bildungssprachlicher Fördermaßnahmen im Fach Geschichte näher erläutert. Unterrichtsbeobachtungen und -erfahrungen verdeutlichen die besondere Bedeutung von Sprache für geschichtsbezogene Lernziele ebenso wie das Verstehen und Schreiben von Texten. Mit B...
Saved in:
Published in: | DaF-/DaZ-/DaM-Bildungsräume: Sprech- & Textformen im Fokus (Band 11) |
---|---|
Main Author: | |
Contributors: | |
Format: | Book Chapter |
Language: | German |
Published: |
Germanistik und Kunstwissenschaften
2018
|
Subjects: | |
Online Access: | PDF Full Text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Internet
PDF Full TextCall Number: |
urn:nbn:de:hebis:04-es2018-00186 |
---|---|
Downloads: |
47 (2021), 387 (2020), 94 (2019), 3 (2018) |
Publication Date: |
2018-12-11 |
License: |
According to UrhG § 31 (2), the author has granted the University Library Marburg the right of use for electronic publication on the Internet and for archiving on its archive server. He has declared that with the granting of the right of use according to UrhG § 31 (3) no exclusive rights of third parties are violated. All other rights for the exploitation of the publication remain with the author. https://rightsstatements.org/vocab/InC-NC/1.0/ |
Access URL: |
https://archiv.ub.uni-marburg.de/es/2018/0018 https://doi.org/10.17192/es2018.0018 |