„Wir haben so viel bei Ihnen gelernt!“ – Scaffolding-basierter DaZ-Unterricht auf dem Prüfstand

In dem Beitrag werden Zwischenergebnisse aus der Begleitforschung einer DaZ-Klasse mit 15 neu zugewanderten Jugendlichen vorgestellt, die seit dem Herbst 2015 ein deutsches Gymnasium besuchen. Im Fokus steht hier eine scaffolding-basierte Fördermaßnahme, die von der Arabisch-, Spanisch- und DaZ-Lehr...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:DaF-/DaZ-/DaM-Bildungsräume: Sprech- & Textformen im Fokus (Band 10)
Main Author: Dirks, Una
Format: Book Chapter
Language:German
Published: Philipps-Universität Marburg 2018
Germanistik und Kunstwissenschaften
Subjects:
Online Access:PDF Full Text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!

Internet

PDF Full Text

Holdings details from
Call Number: http://archiv.ub.uni-marburg.de/es/2018/0017
https://doi.org/10.17192/es2018.0017
urn:nbn:de:hebis:04-es2018-00178
Downloads: 54 (2019), 5 (2018)
Publication Date: 2018-12-11
License: According to UrhG § 31 (2), the author has granted the University Library Marburg the right of use for electronic publication on the Internet and for archiving on its archive server. He has declared that with the granting of the right of use according to UrhG § 31 (3) no exclusive rights of third parties are violated. All other rights for the exploitation of the publication remain with the author.