Das Messmodell. Messverfahren zur Analyse fallbasierter Diagnosekompetenzen

Die Messung diagnostischer Kompetenz mit Hilfe von Fallvignetten stellt besondere Anforderungen an die Erhebungsinstrumente und die quantitative Testauswertung. Dieser Beitrag fasst die testrelevanten Modellannahmen zusammen, ordnet diese testtheoretisch ein und formuliert davon ausgehend einen Ansa...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Professionalisierung und Diagnosekompetenz (Band II.6)
Main Author: Baumbach, Hendrik
Contributor: Zentrum für Lehrerbildung (Philipps-Universität Marburg) (Issuing body)
Contributors: Hansmann, Wilfried, Dirks, Una
Format: Book Chapter
Language:German
Published: Philipps-Universität Marburg 2012
Erziehungswissenschaft
Subjects:
Online Access:PDF Full Text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!

Internet

PDF Full Text

Holdings details from
Call Number: urn:nbn:de:hebis:04-es2012-00220
Downloads: 34 (2019), 61 (2018), 85 (2017), 79 (2016)
Publication Date: 2012-10-31
License: According to UrhG § 31 (2), the author has granted the University Library Marburg the right of use for electronic publication on the Internet and for archiving on its archive server. He has declared that with the granting of the right of use according to UrhG § 31 (3) no exclusive rights of third parties are violated. All other rights for the exploitation of the publication remain with the author.
Access URL: http://archiv.ub.uni-marburg.de/es/2012/0022
https://doi.org/10.17192/es2012.0022