Aufgabenformate – Das Genre ‚Fallvignette‘

In diesem Beitrag werden die Eigenschaften von Fallvignetten näher erläutert. Vor diesem Hintergrund folgen Ausführungen über die Kriterien zur Auswahl geeigne-ter Fälle und zum Testen der Diagnosekompetenz von Lehramtsstudierenden. Darüber hinaus wird über die Herkunft der Fälle informiert.

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Professionalisierung und Diagnosekompetenz (Band II.4)
Main Author: Dirks, Una
Contributor: Zentrum für Lehrerbildung (Issuing body)
Contributors: Hansmann, Wilfried & Dirks, Una
Format: Book Chapter
Language:German
Published: Philipps-Universität Marburg 2012
Erziehungswissenschaft
Subjects:
Online Access:PDF Full Text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Table of Contents: This article informs about the features of case vignettes and how those were used for the purpose of selecting appropriate cases as well as for testing the diagnostic competencies of pre-service teacher students at a German university. Moreover, information is provided on the sources of the cases.